غلامرضا شریف، رئیس اداره آرامستان‌‌های شهرداربا بیان اینکه راه‌های دسترسی و معابر باید آزاد باشند تا رفت‌وآمد مردم با سهولت انجام شود گفت: ظرفیت دارالرحمه شیراز تکمیل است و از یکم فروردین 1401 اجازه دفن در این مکان داده نمی‌شود.
کد خبر: ۱۰۳۴۹۸۷
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۷ 19 March 2022

تابناک فارس به نقل از تسنیم: در روزهای پایانی سال یکی از سنت‌های حسنه که مردم هم بر اجرای آن مصر هستند، زیارت قبور درگذشتگان است.به اعتقاد مردم زیارت قبور و فاتحه‌ای نثار روح درگذشتگان سبب می‌شود که در سال جدید آرامش نصیب درگذشتگان شود و بدانند که در گذر زندگی فراموش نمی‌شوند.

در این میان برخی از مردم با خبرگزاری تسنیم تماس گرفته و اعلام کردند که برخی از معابر و راه‌های دسترسی در دارالرحمه شیراز تبدیل به قبر شده و بسته است.

این موضوع که رفت و آمد را برای مردم با مشکل مواجه کرده سبب گلایه آنها در روزهای پایان سال شده است.

غلامرضا شریف، رئیس اداره آرامستان‌‌های شهرداری شیراز به بیان توضیحاتی پیرامون این اتفاق پرداخت و اظهار داشت: برخی از خیابان‌های دارالرحمه پیش از این تبدیل به قبر شده بود اما اجازه پیشروی به این عمل را ندادیم.

وی با بیان اینکه راه‌های دسترسی و معابر باید آزاد باشند تا رفت‌وآمد مردم با سهولت انجام شود گفت: ظرفیت دارالرحمه شیراز تکمیل است و از یکم فروردین 1401 اجازه دفن در این مکان داده نمی‌شود.

شریف افزود: از یک فروردین اگر کسی قبر دارد که بلامانع است اما اگر قبر ندارد و فوتی داشت باید برای دفن به بهشت احمدی بیاید.

وی با بیان اینکه بستن راه‌های دسترسی هیچ جا قانونی نیست بیان کرد: بهشت احمدی بزرگترین غسالخانه را دارد و از نظر شهرسازی تمام نکات رعایت شده است و از مردم خواهشمندیم که برای دفن اموات به این مکان مراجعه کنند‌.

 

رئیس اداره آرامستان‌‌های شهرداری شیراز عنوان کرد: ظرفیت دارالرحمه تکمیل شده و اجازه بستن معابر را نداریم در گذشته برخی از خیابان‌ها واگذار شده بوده اما اجازه پیشروی ندادیم.

برچسب ها: آرامستان ، دارالرحمه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار